Herta engageert zich

herta_engage

Op deze webpagina's verduidelijkt Herta haar aanpak "Herta Engageert zich" die vandaag de basis vormt van haar bedrijfsstrategie. U kunt hier de evolutie van de belangrijkste uitdagingen op het vlak van voeding en milieu op de voet volgen.

Het engagement van Herta® op het vlak van zout

Zoutconsumptie is een belangrijke voedingskwestie. Zout, onmisbaar voor de goede werking van het lichaam, kan echter schadelijk zijn voor de gezondheid wanneer er te veel van wordt geconsummeerd. Om de consument te helpen bij het beperken van zijn zoutconsumptie, verminderde Herta® tussen 2010 en 2012 het zoutgehalte met gemiddeld 6% op 74% van het volume van haar productgamma (charcuterie, deeg en croque-monsieur), en gaat de onderneming progressief verder met het verminderen van het zoutgehalte in haar producten.

Productgamma Herta® -25% zout

Om een gematigde zoutconsumptie te promoten, heeft Herta® specifieke productreferenties met minder zout in elk charcuteriegamma ontwikkeld: Superieur, Edelham® en Spekreepjes. Deze producten bevatten 25% minder zout dan het gemiddelde van de producten op de markt.

Om deze resultaten te behalen, voert Herta® aanzienlijk onderzoekswerk uit. Het is zeer complex het zoutgehalte in voedingsmiddelen sterk aan te passen aangezien zout een rol speelt in de bewaring van bepaalde producten en belangrijk is voor de smaak ervan. Deze verminderde zoutgehaltes worden dus geleidelijk doorgevoerd. Om die reden begon Herta® het zoutgehalte vanaf 2002 te verminderen.