Geschiedenis

Ontdek Herta in de fijne vleeswaren- en traiteursafdeling in de supermarkten bij jou in de buurt.
Een culinair merk om te genieten van de eenvoudige dingen.

De geschiedenis van Herta

Meer dan 100 jaar geleden begonnen
en nog lang niet uitverteld...

Ludwig Schweisfurth en zijn vrouw Wilhelmine dromen van een eigen slagerij...

1897

Het echtpaar opent zijn eerste slagerswinkel in Herten, een stadje in het Duitse Ruhrgebied. Ze verkopen er fijne vleeswaren tegen zachte prijzen.

1947

Het familiebedrijf blijft maar groeien en heeft al meer dan 500 medewerkers. Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de onderneming geeft Karl, zoon van de oprichters Ludwig en Wilhelmine, een nieuwe naam aan het bedrijf: Herta®, naar een godin uit de Germaanse mythologie.

herta-pictures

1963

Met de komst van de eerste zelfbedieningswinkels besluit Herta® een aantal nieuwe commerciële initiatieven te lanceren. Voor het eerst verschijnen er voorgesneden en voorverpakte vleeswaren in de rekken.

old-pic

1968

Na het daverende succes op de Duitse markt lonkt het buitenland. Herta® wordt als merk internationaal gelanceerd en verovert de Belgische markt. Het heeft nu 5 fabrieken en 6000 werknemers.

1984

Lancering van de taartdegen.

herta-pate

1985

Lancering van de croque-monsieur.

herta-croque

1986

In 1986 wordt Herta overgenomen door Nestlé, de wereldwijde nummer 1 op het gebied van voeding, gezondheid en welzijn. Dankzij de knowhow en de technologie van de groep versterkt Herta® zijn rol als voorloper op het gebied van innovatie en traditie. In Europa wil het bedrijf uitgroeien tot de grootste leverancier van voorverpakte fijne vleeswaren.

herta-superieur

2001

Lancering van de cakedegen.

herta-gateau

Herta® creëert het charter “Herta® engageert zich”, een initiatief gericht op consumenten om sterke garanties te bieden op het gebied van kwaliteit en veiligheid.

herta-engage

2006

Herta® verrijkt zijn charter met voedingsengagementen (vermindering van het zout- en vetgehalte).

2008

Herta® viert zijn 40e verjaardag in België.

2011

Herta® engageert zich voor duurzame ontwikkeling door als eerste nationale merk van fijne vleeswaren een verpakking op basis van gerecycleerde materialen te lanceren.